The Patriots Schedule

The Patriots Schedule

Sunday 29 December 2013

MELAYU



Ramai yang mengatakan bahawa melayu itu bodoh, mungkin kerana faktor genetik dan kemungkinan kerana melayu itu itu diasingkan di dalam kampung semasa zaman pemerintahan British dan sebagainya.

Tetapi ramai yang tak sedar bahawa bangsa melayu itu sebenarnya bijak, sebelum zaman kesultanan melaka lagi sudah banyak tamadun yang dibina di nusantara ini,

tamadun yang gemilang dan tidak terkata hebatnya itu musnah akibat dari kerakusan dan ketamakan manusia yang mengejar kekayaan dan kuasa di dunia ini.

antara tamadun di nusantara ini ialah cihtu, kedah tua, lemuria, atlanta, dan sebagainya.

sekiranya orang melayu itu bodoh manakah mungkin tamadun sehebat mereka ini berjaya di cipta dan dibangunkan dari segala aspek dan kekal sehingga beribu tahun

apa yang dapat dilihat ialah melayu skrg ketinggalan dalam perkembangan ilmu pengetahuan,

keasikkan dalam mengejar keseronokan dan kekayaan hanya meruntuhkan lagi kekuasaan melayu di Malaysia ini.

Perkembangan di dalam ilmu pengetahuan sahaja yang dapat menyelamatkan melayu dalam pertandingan ekonomi ini.

seharusnya melayu itu harus diberikan pendedahan pendidikan, dan menggalakkan perkembangan pendidikan di dalam kalangan orang Melayu.

Syarikat syarikat melayu yang berjaya haruslah memberikan biasiswa dan hadiah kepada mana-mana pelajar melayu yang cemerlang bagi menggalakkan lagi bijak pandai dari kalangan melayu itu sendiri.

Alasan demi alasan diberikan untuk menggelarkan melayu itu bodoh dan lembab, malahan sejarah yang sudah tersusun pun ingin di kupas kembali bagi menunjukkan kekurangan melayu.

kita lihat ramai melayu yang yakin dalam apa yang mereka katakan. terutama dalam bidang politik. walaubagaimanapun keyakinan dalam diri Melayu itu haruslah disertakan dengan ilmu.

Jangan lah bising seperti tin kosong, berkata-kata tanpa ada isinya.

Sekian.

0 comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds