The Patriots Schedule

The Patriots Schedule

Tuesday 25 February 2014

"BANI TAMIM ITU MELAYU?" - USTAZ DON DANIYAL


Saya lihat, ramai yang kondem Ustaz Don sebab mengatakan bahawa kemungkinan besar Bani Tamim itu mungkin dari Timur dan ianya mungkin di Tanah Melayu. Antara alasan mereka ialah, manakan Islam akan bangkit di sini kembali... lihatlah bangsa Melayu saling bercakaran, terlalu lalai dengan hiburan, terlalu dibuai dengan politik persengketaan, gejala sosial seperti membuang bayi, merempit memang berluasa. Arghhh! Bohonglah Ustaz Don! Masakan akan bangkit di sini Islam... panji Hitam tak akan muncl dari sini!

Saya mahu mengajak kalian berfikir... sejenak sahaja. Hanya sejenak. Muhammad S.A.W dipilih daripada kalangan bangsa apa? Untuk menyebarkan Islam sampai ke keseluruh alam? Apakah bangsa Arab ketika itu hebat? Sedangkan banyak bangsa yang hebat ketika itu. Kenapa tidak datangkan sahaja daripada Rom, nah bangsa Rom itu hebat,. Empayarnya memiliki keseluruhan eropah. Kenapa tidak datangkan sahaja daripada Parsi itu? Nah... hebatnya Parsi itu dengan kisah perangnya yang mengasyikkan. Kenapa tidak diambil bangsa hebat yang membina sebuah tembok lebih daripada 6000 kilometer, membina tamadun sejak 2000 SM lagi. Kenapa tidak bangsa Cina?

Lihat pada bangsa Arab... apa yang ada pada bangsa arab ketika itu. Bangsa Arab sedang mengalami zaman gelapnya... sangat sadis kalau dibandingkan dengan dua bangsa yang mengapitnya. Lihat di Barat, ada Rom yang gah dengan empayarnya, lihat di Timur, ada Parsi yang sungguh bergaya sejak zaman purba lagi.

Arab? Kalian akan ketawa kalau mendengarkan kisah mengenai bangsa Arab. Mereka hidup berpuak-puak, mereka saling memerangi antara satu sama lain. Lalai dengan hiburan... lalai dengan kisah mengarut. Bahkan, anak perempuan ditanam hidup-hidup kerana percaya pada sial. Kaum perempuan? Anda ibarat sampah ketika itu. Tapi siapa sangka daripada bangsa ini, ALLAH pilih penyampai agung, utusan yang terhebat sepanjang zaman dan agama yang menjadi "THE WAY OF LIFE" ini datangnya daripada bangsa Arab.

TETAPI... Arab dulu pernah hebat sebenarnya. Sangat-sangat hebat... Tamadun Bangsa Add, Tamadun Bangsa Nabi Salleh, atau pergi sahaja ke Jordan lihat tinggalan agung. Mereka pernah membina tamadun-tamadun yang SANGAT HEBAT... tapi zaman gelap mereka terjadi bila runtuhnya Empangan Saba...

Melayu? Kisahnya lebih kurang sama. Melayu pernah hebat membina Tamadun yang tidak terkira mantapnya. Srivijaya, empayar yang pengaruhnya sampai ke Madagascar, Melaka, kekayaannya membuatkan Venice sangat cemburu. Champa yang berjaya menghalang perluasan kuasa dari empayar hebat seperti China dan Mongol... tetapi mereka mula memasuki zaman gelap mereka sejak jatuhnya Melaka...

Bukan mahu menyuruh kalian percaya apa yang saya tulis, tetapi menyuruh kalian berfikir. Percaya atau tidak dengan kata ustaz Don itu mengenai Bani Tamim, bukan di dalam kuasa saya. Tetapi mengajak kalian berfikir, itu tiada masalah.


-HE-

8 comments:

Tamim didalam Bahasa arab bermaksud “Kekuatan” . Pokok pangkal keluarga Bani tamim adalah seperti berikut: Tamim bin Mowr bin Ed bin Amr bin Elia bin mudar bin Nizar bin Adnan bin Ismail bin Ibrahim . Pendahulu Bani Tamim iaitu Tamim bin Mowr hidup pada abad pertama masehi dan beliau bertemu dan mengikut pengikut Nabi Isa a.s.
Bani Tamim adalah salah satu kabilah yang terpenting dan terbesar di tanah Arab pada masa kini. Oleh itu keturunan Bani Tamim dapat di temui diseluruh Jazirah Arab dan juga sedikit di Afrika Utara.
Sebahagian dari suku Tamim telah berhijrah ke UAE, Iran, Iraq, Kuwait, Oman dan Qater serta persekitaran jazirah Arab. Mereka dipanggil "Temim", "Tamim" atau "Tamimy".
Tokoh2 dari keturunan Bani Tamim :
1. Talhah sahabat Sahabat Nabi Muhammad s.a.w
2. Khabbab ibn al-Aratt - Sahabat Nabi Muhammad s.a.w
3. Ahnaf bin Qais sahabat Umar ibn al-Khattab
4. Jarir seorang penyair Arab klasik.
5. Al-Farazdaq - penyair Arab klasik
6. Hurr bin Yazid Tamimi - sahabat Imam Hussain.
7. Muhammad ibn Abd al-Wahhab (1703-1792 ) (gerakan membasmi syirik dan bidaah)
8. Abd-Allah ibn Ibadh - pengasas mazhab Ibadi
9. Talib al-Suhail (d. 1994 TM) - pemimpin puak Iraq
10. Ibn 'Uthaymīn (d. 2001 TM) - ulama Islam Arab
11. Al Thani - dinasti pemerintah Qatar
12. Bahrain Al Khater - keluarga diraja timur tengah berdasarkan terutamanya di Qatar , Arab Saudi , dan Bahrain
13. Al Said - dinasti pemerintah Kesultanan Oman
14. Aal Al-Sheikh - dinasti yang memerintah Arab Saudi
15 Mufti Shaikh Awadh Alhami pemimpin keluarga الهامي, tokoh sejarah di Jordan

Menafsirkan Tamim sebagai huruf ta dan huruf mim adalah perlakuan orang2 yang sangat tidak bertanggungjawab bahkan memberikan maksud ta sebagai tanah dan mim sebagai melayu lebih menampakkan kejahilan dan ghuluw bahkan ia sama sekali tidak dapat diterima dalam etika penafsiran dan nahu bahasa arab. Kalau TM boleh kita terima sebagai telekom malaysia...Tamim adalah perkataan yang bermaksud penguat atau kekuatan. Ia bukan gabungan huruf ta dan mim tapi ia di eja ta,mim ya mim.

ustaz don mabuk ketum sebab tu dia merapu macam org xde akal

Tafsiran yang sangat merbahaya, terutama kepada orang awam yang tiada ilmu dalam bab hadis. Hadis pasal Bani tamim tu tak pernah terseleweng dan ditafsir mengikut ahli hadis muktabar seperti yang dikatakan Nabi. Kejahilan dalam ilmu hadis boleh menyesatkan ramai orang terutama apabila tafsiran dibuat ikut akal dan sedap hati. Saudara sendiri (tuan blog) pun suruh pembaca fikir ikut logik, alahai alangkah merbahayanya cara sedemikian. Sebab tu dalam agama ni kena ada guru yang benar dan murshid, agar ayat alquran dan hadis tak ditafsir ikut akal semata mata. Setengah ayat ditafsir dengan ayat yang lain, setengah hadis dibaca dengan hadis yang lain. Ada cara dan ilmunya, tapi apabila ikut sedap lojik memang senang dihanyut nafsu dan syaitan.

Sesiapa yang tafsir menyeleweng dan menyebarkannya harus bertanggungjawab depan Allah, tambah disebar kepada umum lagi besar kesan buruknya...
Untuk pengetahuan tuan blog, para nabi dan rasul dah dilantik dan ditentukan dari alam roh lagi, semua dah ditentukan sejak azali lagi, bukan sebab mereka diturunkan dari bangsa Arab yang jahil lagi degil pada zaman jahiliah sebab nak didik kaum tu, atau sebab sesuatu bangsa tu hebat seperti Parsi, Rom, Cina maka nabi tak turun pada mereka. Agama tertegak dari hujah alquran dan hadis dan bukan akal semata.

Oh mengasyikkan..hahaha..

Inilah kawan aku HE, hujahnya berasaskan fakta, tidak pernah berhujah kosong, sentiasa berpuitis mengalahkan pak samad.. teruskan perjuangan mu HE.. :)

My Data\NotaDim\iklan
Bismillahir Rahmanir Rahiim
Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi

Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
Markas Besar Angkatan Perang
Khilafah Islam
Ad Daulatul Islamiyah Melayu

Mengeluarkan Pengumuman kepada
Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia


PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

MULAI HARI INI
YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
BERLAKULAH PERANG AGAMA
BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM DAN DINUL BATHIL
BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DI SELURUH DUNIA
MEMBUNUH DAN TERBUNUH FI SABILILLAH

“Apabila sudah habis bulan-bulan haram itu, maka BUNUHLAH orang-orang musyrikin itu di mana saja kamu jumpai mereka, tangkaplah mereka, tawanlah mereka, dan intailah di tempat pengintaian. Jika mereka bertaubat dan mendirikan shalat dan menunaikan zakat, maka berilah kebebasan kepada mereka untuk berjalan. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”
(QS. Al-Taubah [9]: 5

“Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah)..
(Q.S: al-Baqarah: 191-193).

“Sesungguhnya Aku bersama kamu, maka teguhkan (pendirian) orang-orang yang telah beriman”. Kelak akan Aku jatuhkan rasa ketakutan ke dalam hati orang-orang kafir,maka penggallah kepala mereka dan pancunglah tiap-tiap ujung jari mereka.
Qs. Al-Anfaal :12

Apabila kamu bertemu dengan orang-orang kafir di medan perang maka pancunglah batang leher mereka.
Qs. Muhammad : 4

Maka berperanglah kamu pada jalan Allah, tidaklah kamu dibebani melainkan dengan kewajiban kamu sendiri .
Al-Baqarah : 190

Telah diizinkan berperang bagi orang-orang yang diperangi, karena sesungguhnya mereka telah dianiaya.
Dan sesungguhnya Allah, benar-benar Maha Kuasa menolong mereka itu,
Al-Hajj (22) : 40

BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
DARI HULU HINGGA HILIR

MEREKA YANG MEMATUHI DAN MELAKSANAKAN PENGUMUMAN INI
ADALAH TENTARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH
SEDANGKAN YANG RAGU DAN MENOLAKNYA MAKA
MEREKA SECARA OTOMATIS MENJADI MUSUH ISLAM YANG HARUS DIHANCURKAN.

WAHAI PARA IKHWAN JANGAN PERNAH TAKUT PADA MEREKA,
UBUN-UBUN MEREKA SEMUA BERADA DALAM KEKUASAN DAN KEHENDAK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA.

HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
KHALIFAH IMAM MAHDI.

Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
Maha Penyayang.
Al-Baqarah : 192-193

SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

MUNGKIN ADA KEBENARAN , WAALAWA'LAM.

Betul. Berfikir. Dan skrg sdg terjadi.

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds