The Patriots Schedule

The Patriots Schedule

Tuesday 25 February 2014

CUKUP-CUKUPLAH...



Landskap politik Malaysia yang tidak akan mempunyai titik kesudahan kini digelumangi dengan gerakan-gerakan sosial untuk memboikot barangan Jepun oleh kerana Anwar Ibrahim dihalang kemasukan ke Jepun atas kesalahan korupsi dan liwat beliau.

Perkara ini diterima secara positif oleh golongan-golongan UMNO yang mengatakan “what you give, you get back” selepas Najib Razak dimalukan dengan kenyataan “kangkung” yang pendapat saya tidak sesuai atas kapasiti beliau sebagai perdana menteri.

Apabila kita melihat dengan gelagat Pakatan Rakyat dan kangkung mereka, adakah gelagat sendiri dengan “ultraman” merupakan perkara yang sesuai untuk membezakan mentaliti sendiri dan mereka? Jadi, dimanakah titik perbezaannya? Kalau tiada, ertinya perjuangan kita selama ini adalah TIDAK RELEVAN, kerana mereka dan kita adalah sama.

Akan tetapi, apa yang saya tidak mampu faham adalah bagaimana pihak pembangkang mampu berpendapat bahawa pengaruh kerajaan Malaysia mampu menghalang kemasukan Anwar Ibrahim.

Rasanya cukup-cukuplah dengan politik kepartian yang terlalu teruk dari segi hak asasi manusia berpaksikan kepandaian seseorang. Cukup-cukuplah perjuangan anda untuk meletakkan beliau sebagai perdana menteri, kerana atas kapasiti beliau sebagai pemangku ketua kerajaan ketika Dr Mahathir mengambil cuti dua bulan pun telah digelumangi dengan krisis ekonomi.


-- AFDS --

0 comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds